Najlepsze podsumowanie i analiza: Wielki Gatsby, rozdział 6 (2023)

Najlepsze podsumowanie i analiza: Wielki Gatsby, rozdział 6 (1)

Rozdział 6 zWielki Gasbyjest głównym punktem zwrotnym w powieści: po magicznym szczęściu ponownego spotkania Gatsby'ego i Daisy w rozdziale 5, zaczynamy dostrzegać pęknięcia, które rozwikłają całą historię. Być może z powodu tej zmiany tonu z budowania na rozczarowanie, w tym rozdzialeprzeszedł znaczne przeróbki późno w procesie edycji, co oznacza, że ​​Fitzgerald naprawdę ciężko pracował, aby zrobić to dobrze, ze względu na to, jak kluczowa jest ta część książki.

Czytaj dalej, aby zobaczyć, jak to wszystko zaczyna się rozpadać w całościWielki GatsbyPodsumowanie rozdziału 6. Gatsby i Daisy próbują zintegrować się z życiem drugiego, ale obie próby kończą się okropnie. Gatsby nie może zadawać się z wyższą sferą, ponieważ nie rozumie, jak się zachować, pomimo lat spędzonych na jachcie milionera, a Daisy jest odpychana przez wulgarny motłoch na ostatniej imprezie Gatsby'ego. Przepis na ewentualną katastrofę? Absolutnie.

Szybka notatka na temat naszych cytatów

Nasz format cytatów w tym przewodniku to (rozdział.akapit). Używamy tego systemu, ponieważ istnieje wiele wydań Gatsby'ego, więc użycie numerów stron będzie działać tylko dla uczniów z naszym egzemplarzem książki. Aby znaleźć cytat, który cytujemy w rozdziale i akapicie w Twojej książce, możesz albo spojrzeć na niego (akapit 1-50: początek rozdziału; 50-100: środek rozdziału; 100-on: koniec rozdziału) lub skorzystać z wyszukiwania jeśli używasz wersji online lub eReadera tekstu.

Wielki Gatsby: Rozdział 6 Podsumowanie

Reporter pojawia się, aby przeprowadzić wywiad z Gatsbym. Staje się wystarczająco dobrze znany (a wokół niego krąży wystarczająco dużo plotek), aby stać się godnym opublikowania. Plotki są teraz jeszcze bardziej szalone: ​​że jest zamieszany w rurociąg z alkoholem do Kanady, że jego posiadłość to tak naprawdę łódź.

Narracja nagle zmienia ramy czasowe, a przyszły pisarz książek, Nick, przerywa historię, aby przekazać nam nowe szczegóły dotyczące Gatsby'ego. Prawdziwe imię Jaya Gatsby'ego to James Gatz. Jego rodzice byli nieudanymi rolnikami. Jest całkowicie self-made manem, tak ambitnym i przekonanym o własnym sukcesie, że przekształcił się we własną wersję idealnego mężczyzny: Jaya Gatsby'ego. Zanim odniósł jakikolwiek sukces społeczny i finansowy, spędzał noce na fantazjowaniu o swojej przyszłości.

James Gatz poznał Dana Cody'ego, milionera z kopalni miedzi i srebra, na jachcie Cody'ego na jeziorze Superior. Cody wydawał się czarujący, a Cody lubił Gatza na tyle, że zatrudnił go jako swego rodzaju majsterkowicza na pięć lat. Żeglowali w kółko, pobłażali alkoholizmowi Cody'ego, a Gatz nauczył się, jak być Jayem Gatsbym. Cody próbował zostawić mu pieniądze w testamencie, ale zażądała tego żona, z którą był w separacji. Nick mówi nam, że Gatsby opowiedział mu później wszystkie te szczegóły, ale chce rozwiać szalone plotki.

Narracja przenosi się do lata 1922 roku. Po kilku tygodniach prób dogadania się z ciotką Jordan (która kontroluje jej pieniądze i kieruje jej życiem), Nick wraca do domu Gatsby'ego.

Tom Buchanan i para z East Egg, która wcześniej spotkała Gatsby'ego, zatrzymują się podczas jazdy konnej. Nie jest jasne, dlaczego – może na szybkiego drinka? Tom nie ma pojęcia, kim jest Gatsby, ale Gatsby robi wszystko, co w jego mocy, aby przypomnieć mu, że spotkali się w restauracji kilka tygodni temu (w rozdziale 4) i powiedzieć mu, że zna Daisy. Gatsby zaprasza ich na kolację.

Pani pary nieszczerze zaprasza go zamiast tego na swoją kolację. Gatsby zgadza się. Nick podąża za gośćmi i słyszy, jak Tom narzeka, że ​​Gatsby najwyraźniej źle odczytał sygnały społeczne – kobieta tak naprawdę go nie zapraszała, a poza tym Gatsby nie ma konia, na którym mógłby jeździć.

Tom zastanawia się również, jakim cudem Daisy mogła spotkać Gatsby'ego. Cała trójka wyjeżdża bez Gatsby'ego, mimo że przyjął zaproszenie, by z nimi pojechać.

W następną sobotę Tom przychodzi z Daisy na przyjęcie Gatsby'ego. Nick zauważa, że ​​z nimi przyjęcie nagle wydaje się przytłaczające i nieprzyjemne.

(Video) The Great Gatsby | Chapter 6 Summary & Analysis | F. Scott Fitzgerald

Gatsby oprowadza ich po okolicy i pokazuje im różne gwiazdy i gwiazdy filmowe, które tam są. Tom, a zwłaszcza Daisy, są nieco oszołomieni gwiazdami, ale jasne jest, że dla nich ta impreza jest jak dziwaczny pokaz – gdzie przychodzą popatrzeć na cyrk i gdzie są ponad tym, na co patrzą.

Gatsby i Daisy tańczą i rozmawiają. Tom szuka przejrzystych wymówek, by ścigać inne kobiety na przyjęciu. Daisy jest wyraźnie nieszczęśliwa.

Podczas gdy Gatsby odbiera telefon, Daisy i Nick siedzą przy stole pijanych ludzi kłócących się o swoje pijaństwo. Daisy jest wyraźnie zniesmaczona imprezą i obecnymi tam ludźmi.

Kiedy Buchananie wyjeżdżają, Tom domyśla się, że Gatsby jest przemytnikiem alkoholu, bo skąd indziej mogłyby pochodzić jego pieniądze? Daisy próbuje stanąć w obronie Gatsby'ego, mówiąc, że większość gości to po prostu imprezowicze, których jest zbyt uprzejmy, by się odwrócić. Nick mówi Tomowi, że pieniądze Gatsby'ego pochodzą z sieci drogerii. Daisy wydaje się niechętnie iść, martwiąc się, że jakiś magiczny gość na imprezie zwali Gatsby'ego z nóg, gdy jej tam nie będzie.

Później tej nocy Gatsby martwi się, że Daisy nie podobało się przyjęcie. Jego zmartwienie sprawia, że ​​mówi Nickowi o swoim ostatecznym pragnieniu: Gatsby chciałby odtworzyć przeszłość, którą dzielili z Daisy pięć lat temu. prawdopodobnie z córką!). Nick uważa, że ​​to niemożliwe.

Gatsbytells Nicks o magicznej przeszłości, którą chce odtworzyć. Zostało to zawarte w momencie pierwszego pocałunku Gatsby'ego i Daisy. Gdy tylko Gatsby pocałował Daisy, wszystkie jego fantazje o sobie i swojej przyszłości skupiały się wyłącznie na niej.

Słysząc ten opis miłości Gatsby'ego, Nick jest bliski przypomnienia sobie jakiejś powiązanej frazy lub piosenki, ale nie może sobie przypomnieć.

Najlepsze podsumowanie i analiza: Wielki Gatsby, rozdział 6 (2)Intensywny, przesadnie romantyczny sposób, w jaki Gatsby opisuje swój pierwszy pocałunek z Daisy, jest solidną wskazówką na temat jego nadmiernej idealizacji jej jako niemal bajkowej postaci perfekcji. Całkowicie sprawiedliwe jest oczekiwanie, że to spełni, prawda?

Kluczowe cytaty z rozdziału 6

Prawda była taka, że ​​Jay Gatsby z West Egg na Long Island wywodził się ze swojej platońskiej koncepcji samego siebie. Był synem Bożym — wyrażenie, które, jeśli ma jakieś znaczenie, oznacza właśnie to — i musiał zajmować się Sprawami Swojego Ojca, służbą ogromnej, wulgarnej i skromnej piękności. (6,7)

Tutaj jestnajwyraźniejszy związek Gatsby'ego z ideałem niezależnego, indywidualistycznego, samozwańczego mężczyznyostateczny symbol amerykańskiego snu. Wymowne jest to, że opisując Gatsby'ego w ten sposób, Nick łączy go również z innymi koncepcjami doskonałości.

  • Najpierw odwołuje się do filozoficznej konstrukcji Platona idealnej formy – całkowicie niedostępnego doskonałego przedmiotu, który istnieje poza naszym realnym istnieniem.
  • Po drugie, Nick odwołuje się do różnych biblijnych luminarzy, takich jak Adam i Jezus, których w Nowym Testamencie nazywa się „synami Bożymi” – ponownie łącząc Gatsby'ego z mitycznymi i większymi niż życie istotami, które są dalekie od przeżyć. Mitologizacja Gatsby'ego jest w ten sposób częścią większej tradycji tworzenia mitów.

Tom był najwyraźniej zaniepokojony samotną bieganiną Daisy, ponieważ następnej sobotniej nocy przyszedł z nią na przyjęcie u Gatsby'ego. Być może jego obecność nadała temu wieczorowi szczególny charakter przytłaczający — wyróżnia się w mojej pamięci na tle innych przyjęć Gatsby'ego tego lata. Byli ci sami ludzie, a przynajmniej ten sam rodzaj ludzi, ta sama obfitość szampana, to samo wielobarwne, wielotonowe zamieszanie, ale wyczułem nieprzyjemność w powietrzu, wszechogarniającą szorstkość, której tam nie było. zanim. A może po prostu przyzwyczaiłem się do tego, dojrzałem do zaakceptowania West Egg jako świata kompletnego w sobie, z własnymi standardami i własnymi wielkimi postaciami, który nie ma sobie równych, ponieważ nie miał świadomości, że taki jest, a teraz patrzyłem na to jeszcze raz, oczami Daisy. Niezmiennie smutne jest patrzenie nowymi oczami na rzeczy, na które wydałeś własne siły przystosowania. (6,60)

Co dla Nicka było centrumpodniecenie, sława i luksusnagle staje się przygnębiającym spektaklem. To ciekawe, że częściowo dzieje się tak dlatego, że Daisy i Tom są w pewnym sensie najeźdźcami – ich obecność zakłóca zamknięty świat West Egg, ponieważ przypomina Nickowi o niższej pozycji społecznej West Egg. Ważne jest również, aby to zobaczyćmając tam Toma i Daisy, Nick zdaje sobie sprawę z psychicznej pracy, którą musiał wykonać, aby „dostosować się” do wulgarnościi różne „standardy” zachowania, wokół których się obracał. Pamiętaj, że wszedł do powieści na podstawie społecznej, podobnej do Toma i Daisy. Teraz nagle przypomina sobie, że kręcąc się z Gatsbym, poniżył się.

Ale reszta ją uraziła – i to bezdyskusyjnie, ponieważ nie był to gest, ale emocja. Była zbulwersowana West Egg, tym bezprecedensowym „miejscem”, które Broadway zrodziło w wiosce rybackiej na Long Island – zbulwersowana jego surowym wigorem, który drażnił stare eufemizmy, i zbyt natrętnym losem, który gnał jego mieszkańców na skróty od nic do niczego. Widziała coś okropnego w tej prostocie, której nie rozumiała. (6,96)

(Video) The Great Gatsby - Chapter 6 Summary and Analysis

Tak jak wcześniej nas potraktowanoJordan jako zastępca narratora, teraz mamy nową parę oczu, przez które możemy spojrzeć na tę historię – Daisy. Jej snobizm jest głęboko zakorzeniony i nie robi nic, aby go ukryć lub przezwyciężyć (w przeciwieństwie do na przykład Nicka). Podobnie jak Jordan, Daisy jest osądzająca i krytyczna.W przeciwieństwie do Jordanii, Daisy wyraża to poprzez „emocje”, a nie cyniczną kpinę. Tak czy inaczej,Daisy nie lubi tego, że nowobogaccy nie nauczyli się ukrywać swojego bogactwa pod płaszczykiem szlachetności– pełni „surowego wigoru”, który niedawno doprowadził ich do tego etapu życia, są zbyt wyraźnie materialistyczni. Ich „prostota” polega na szczerym oddaniu się pieniądzom i statusowi, co jej zdaniem sprawia, że ​​podróż od narodzin do śmierci („od zera do zera”) jest pozbawiona sensu.

Niczego bardziej nie pragnął od Daisy niż tego, żeby poszła do Toma i powiedziała: „Nigdy cię nie kochałam”. (6.125)

Zatrzymaj się na tej informacji – będzie ważna później. To jest naprawdę symptomatyczneAbsolutystyczne uczucia Gatsby'ego do Daisy. Nie wystarczy, że zostawi Toma. Zamiast,Gatsby spodziewa się, że Daisy zerwie cały związek z Tomemaby pokazać, że zawsze miała taką samą obsesję na jego punkcie, jak on na jej punkcie. Problem polega na tym, że pozbawia ją to człowieczeństwa i osobowości – nie jest dokładnie taka jak on i to niezdrowe, że żąda, aby była identycznym odzwierciedleniem jego sposobu myślenia.

– Nie wymagałbym od niej zbyt wiele – zaryzykowałem. „Nie można powtórzyć przeszłości”.

„Nie można powtórzyć przeszłości?” — krzyknął z niedowierzaniem. "Dlaczego oczywiście, że możesz!"

Rozejrzał się dziko wokół, jakby przeszłość czaiła się tutaj w cieniu jego domu, tuż poza zasięgiem jego ręki.

– Naprawię wszystko tak, jak było wcześniej – powiedział, z determinacją kiwając głową. — Zobaczy.

Dużo mówił o przeszłości i domyśliłem się, że chciał coś odzyskać, być może jakieś wyobrażenie o sobie, co przerodziło się w miłość do Daisy. Od tego czasu jego życie było zagmatwane i nieuporządkowane, ale gdyby raz mógł wrócić do pewnego punktu wyjścia i przejść przez to wszystko powoli, mógłby dowiedzieć się, co to było. . . (6.128-132)

To jeden z najbardziej znanych cytatów z powieści.Ślepa wiara Gatsby'ego w jego zdolność do odtworzenia jakiejś quasi-fikcyjnej przeszłości, nad którą rozwodzi się od pięciu lat, jest zarówno hołdem dla jego romantycznej, jak i idealistycznej natury (rzecz, którą Nick w końcu zdecyduje, czyni go „wspaniałym”) i wyraźną wskazówkę, że może być całkowicie fantazystą z urojeniami. Jak dotąd w jego życiu spełniło się wszystko, o czym fantazjował, kiedy po raz pierwszy wyobrażał sobie siebie jako Jaya Gatsby'ego. Ale w tej przemianie Gatsby czuje się teraz, jakby stracił fundamentalną część siebie – rzecz, którą „chciał odzyskać”.

Przez wszystko, co powiedział, nawet przez jego przerażający sentymentalizm, przypomniało mi się coś - nieuchwytny rytm, fragment zagubionych słów, które słyszałem gdzieś dawno temu. Przez chwilę jakaś fraza próbowała ułożyć się w moich ustach, a moje usta rozchyliły się jak u niemego człowieka, jakby było w nich więcej szamotaniny niż smużka zaskoczonego powietrza. Ale nie wydały żadnego dźwięku, a to, co prawie zapamiętałem, było nie do przekazania na zawsze. (6.135)

Tak jak Gatsby szuka nieodzyskanej części siebie, takNick ma też moment, w którym chce połączyć się z czymś, co wydaje się znajome, ale jest poza zasięgiem. W niezłym odrobinie subtelnego snobizmu Nick odrzuca opis swojej miłości do Daisy przez Gatsby'ego jako okropny nonsens („przerażający sentymentalizm”), ale własną próbę zapamiętania fragmentu piosenki miłosnej lub wiersza uważa za mistycznie tragiczny fragment rozłączenia. Daje nam to szybki wgląd w postać Nicka – pragmatycznego człowieka, który szybko osądza innych (znacznie szybciej niż jego samoocena, jak chciałby nam w to uwierzyć obiektywny obserwator) i który jest o wiele bardziej egocentryczny, niż zdaje sobie z tego sprawę.

Najlepsze podsumowanie i analiza: Wielki Gatsby, rozdział 6 (3)Czym jest brakujący „fragment” Nicka? Czy jest w nim jakaś emocjonalna część, której zasadniczo brakuje?

(Video) THE GREAT GATSBY Chapter 6 Summary | Will the Real Jay Gatsby Please Stand Up | ANALYSIS

Rozdział 6 Analiza

Spróbujmy połączyć ten rozdział z szerszymi wątkami znaczeniowymi powieści jako całości.

Nadrzędne motywy

Amerykański sen.To nie przypadek, że w tym samym rozdziale, w którym dowiadujemy się o odrodzeniu Jamesa Gatza jako Jaya Gatsby'ego, widzimy kilka innych wersji tego samego rodzaju ambicji, które go napędzały:

  • Reporter ma przeczucie, że Gatsby może okazać się bajką.
  • Nick spędza tygodnie na zabieganiu o względy ciotki, która kontroluje życie i pieniądze Jordana.
  • A w głębokim tle imprezy producent gwiazdy filmowej próbuje przenieść ich związek z poziomu zawodowego na osobisty.
Wszyscy w świecie powieści chcą wspiąć się wyżej, zdobyć więcej, sięgnąć dalej.Ponadto widzimy, jak ludzie na samym szczycie hierarchii społecznej (Tom i Daisy) wielokrotnie patrzą z góry na tę społeczną wspinaczkę i ogólnie zachowują się małostkowo i nieszczęśliwie - co stwarza poczucie, że nawet dla tych na szczycie szczęście i spełnienie są nieuchwytne.

Motywy: alkohol.Pomimo idola Dana Cody'ego, Gatsby uczy się od alkoholizmu swojego mentora, jak trzymać się z daleka od picia – dlatego do dziś nie uczestniczy we własnych imprezach. Dla niego,alkohol jest narzędziem zarabiania pieniędzy i eksponowania swojego bogactwai stojąc.

Społeczeństwo i klasa.Bardzo niezręczne spotkanie pary West Egg, Toma i Gatsby'ego uwypukla rozbieżności między pieniędzmi West Egg i East Egg. Dla Nicka East Eggers są zasadniczo inni i przeważnie okropni:

  • Dla zabawy jeżdżą konno, a głównym pojazdem Gatsby'ego jest samochód.
  • Wydają zaproszenia, które, jak mają nadzieję, zostaną odrzucone, podczas gdy Gatsby nie tylko wita ich w swoim domu, ale pozwala ludziom rozbijać jego przyjęcia i przebywać w jego domu na czas nieokreślony.
  • Przyjmują gościnność nawet bez podziękowania, podczas gdy Gatsby odczuwa taką wdzięczność, że jego podziękowania są przytłaczające (na przykład, kiedy proponuje rozpoczęcie interesów z Nickiem, kiedy Nick zgodził się zaprosić Daisy na herbatę).

To również pokazujepodstawowa niezdolność do prawidłowego odczytywania ludzi i sytuacji, która nęka Gatsby'egoprzez całą powieść - nigdy nie może się nauczyć, jak prawidłowo się zachowywać i reagować.

Niezmienność tożsamości.Jakkolwiek daleki Gatsby pochodził od 17-letniego Jamesa Gatza, jego jedynym sposobem na zachowanie spójnego poczucia siebie było skupienie się na miłości do Daisy. Teraz, gdy osiągnął szczyt realizacji wszystkich swoich fantazji, Gatsby chce odzyskać dawne ja – to, w którym była zakochana Daisy.

Miłość, pożądanie, związki.Żaden prawdziwy związek nigdy nie dorówna nierealistycznej, stylizowanej, ultraromantycznej i absolutystycznej koncepcji miłości Gatsby'egoogólnie, aw szczególności jego miłość do Daisy. Nie tylko to, ale niczego więcej nie wymaga od Daisy. Jego warunkiem, aby była z nim, jest całkowite wyrzeczenie się Toma i wszelkich uczuć, jakie mogła do niego mieć. To ten aspekt ich romansu jest przyzwyczajonybronić Daisyz ogólnie negatywnego nastawienia większości czytelników do jej postaci.

Motywacje Daisy Buchanan. Reakcja Daisy na przyjęcie Gatsby'ego jest fascynująca - zwłaszcza jeśli myślimy, że Gatsby próbował być„Podskakujący kochanek w złotym kapeluszu”dla niej.Jest zbulwersowana pustym, bezsensownym cyrkiem luksusu, snobistycznie zniesmaczony wulgarnością ludzi i martwił się, że Gatsby'ego może zainteresować ktoś inny. Daisy lubiła przebywać z nim sam na sam w jego rezydencji, ale im bardziej pokazuje, co osiągnął, tym bardziej ją odrzuca. Rutyna w złotych kapeluszach po prostu nie zadziała z nią, gdy Gatsby, w którym się zakochała, był idealistycznym marzycielem, który był przytłoczony po prostu pocałunkiem – a nie wszystkowiedzącym strażnikiem menażerii celebrytów i dziwaków.

Najlepsze podsumowanie i analiza: Wielki Gatsby, rozdział 6 (4)Słuchaj, albo kochasz cyrk, albo nienawidzisz cyrku – ale cyrk jest tym, co dostajesz z Gatsbym.

Kluczowe bity postaci

  • Poznajemy prawdziwą historię pochodzenia Gatsby'ego! Urodził się jako James Gatz i stworzył zupełnie nową osobowość dla przyszłej odnoszącej sukcesy wersji siebie. Kiedy miał 17 lat, Gatsby poznał milionera Dana Cody'ego, który nauczył go, jak być Jayem Gatsbym.
  • Tom i Gatsby po raz pierwszy wymieniają słowa (spotkali się raz na gorącą sekundęRozdział 3, ale nie mówił)! Spotykają się przez przypadek, gdy przyjaciele Toma przywożą go do domu Gatsby'ego w trakcie przejażdżki konnej.
  • Tom i Daisy przychodzą na jedno z przyjęć Gatsby'ego, gdzie Daisy jest zniesmaczona wulgarnym wybrykiem, a Tom idzie kobieciarz.
  • Gatsby i Nick rozmawiają o możliwości odtworzenia przeszłości, co Gatsby najwyraźniej próbuje zrobić, aby być z Daisy. Gatsby uważa, że ​​ponowne przeżywanie przeszłości jest zdecydowanie całkowicie realną rzeczą, którą normalni ludzie są w stanie zrobić.

Co dalej?

Porównaj opis tej gorszej imprezy z tą o wiele bardziej zabawnąWRozdział 3i pomyśl o tym, co się zmienia, gdy przyjęcie widzi się oczami Daisy, a nie Nicka i Jordana.

Wymeldować sięoś czasu powieściaby zorientować się, co dzieje się w retrospekcjach z tego rozdziału.

Oceń pojedynek Toma i Gatsby'ego twarzą w twarzprzezskontrastowanie tych dwóch pozornie przeciwstawnych postaci.

Przejdź dopodsumowanie rozdziału 7, lub ponownie odwiedźpodsumowanie rozdziału 5.

Chcesz poprawić swój wynik SAT o 160 punktów lub wynik ACT o 4 punkty?Napisaliśmy przewodnik dla każdego testu na temat 5 najlepszych strategii, których musisz użyć, aby mieć szansę na poprawę swojego wyniku. Pobierz teraz za darmo:

Najlepsze podsumowanie i analiza: Wielki Gatsby, rozdział 6 (5)

Najlepsze podsumowanie i analiza: Wielki Gatsby, rozdział 6 (6)

Masz znajomych, którzy również potrzebują pomocy w przygotowaniu się do testu?Udostępnij ten artykuł!

Najlepsze podsumowanie i analiza: Wielki Gatsby, rozdział 6 (7)

dr Anny Wulick

o autorze

Anna uzyskała 99. percentyl na egzaminach SAT w szkole średniej, a następnie studiowała anglistykę w Princeton i uzyskała doktorat z literatury angielskiej na Uniwersytecie Columbia. Jej pasją jest poprawa dostępu studentów do szkolnictwa wyższego.

Uzyskaj bezpłatne przewodniki zwiększyć swój SAT/ACT

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Sen. Emmett Berge

Last Updated: 09/06/2023

Views: 6345

Rating: 5 / 5 (80 voted)

Reviews: 95% of readers found this page helpful

Author information

Name: Sen. Emmett Berge

Birthday: 1993-06-17

Address: 787 Elvis Divide, Port Brice, OH 24507-6802

Phone: +9779049645255

Job: Senior Healthcare Specialist

Hobby: Cycling, Model building, Kitesurfing, Origami, Lapidary, Dance, Basketball

Introduction: My name is Sen. Emmett Berge, I am a funny, vast, charming, courageous, enthusiastic, jolly, famous person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.